Στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής μεταφέρεται από σήμερα το κρίσιμο θέμα της νέας μεγάλης παρέμβασης που επιχειρείται στον χώρο της παιδείας με την αναδιάταξη και , τον περιορισμό τμημάτων των ΑΕΙ και ΤΕΙ σε όλη m χώρα. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ αναμφισβήτητα για μία σοβαρή παρέμβαση, που προκαλεί ήδη μεγάλη αναστάτωση και αναδράσεις και στην Περιφέρεια, όπου οι θιγόμενες τοπικές κοινωνίες αντιδρούν έντονα και στον ευρύτερο ακαδημαϊκό χώρο, καθώς η παρέμβαση αυτή θα σήμανα αυτομάτως και περιορισμό των αντίστοιχων θέσεων για το διδακτικό και διοικητικό προσωπικό και τέλος στον κύκλο των σπουδαστών, μεγάλος αριθμός των οποίων θα αναγκαστεί να μετακινηθεί και γεωγραφικά και ως προς το αντικείμενο των σπουδών του. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ασφαλώς μία εύκολη υπόθεση και πράγματι προϋποθέτει πολιτικό θάρρος για την υλοποίησή της, καθώς επιφέρει συγκρούσεις που έχουν σοβαρό πολιτικό κόστος. Από την άλλη πλευρά, τι παρέμβαση αυτή δεν θα πρέπει να θεωρηθεί κεραυνός εν αιθρία. Ασφαλώς επισπεύδεται λόγω των πιεστικών δεσμεύσεων του προγράμματος προσαρμογής, σπουδή που ενδεχομένως οδηγεί και σε κάποιες όχι πολύ μελετημένες επιμέρους κινήσεις. ΟΜΩΣ μία τέτοια παρέμβαση εδώ και καιρό είχε κριθεί αναγκαία, προκειμένου να θεραπευτεί μία νοσηρή, όπως εξελίχθηκε, κατάσταση στον χώρο της ανάπτυξης της ανώτατης παιδείας στη χώρα μας. Ανάπτυξη, που παρά τις τεράστιες ανάγκες για αναβαθμισμένες και εξειδικευμένες σπουδές στη βαθμίδα αυτή, εκφυλίστηκε στη δημιουργία ενός συστήματος που δομήθηκε με κατά προτεραιότητα στόχο να εξυπηρετήσει πολιτικές κομματικές επιδιώξεις, πελατειακές σχέσεις και εξυπηρετήσεις προς μία επιστημονική κοινότητα που αναζητούσε διεξόδους απασχόλησης, τοπικιστικές επιδιώξεις και μικροσυμφέροντα κοινωνιών, που θεωρήθηκε πως μπορούν να συντηρούνται οικονομικά από τη λειτουργία ενός ή περισσότερων τμημάτων TEL Το πλέον δε χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η επιβίωση τμημάτων χωρίς επάρκεια σπουδαστών, καθώς το αντικείμενο δεν έχει ζήτηση ή το επίπεδο του τμήματος κρίνεται ανεπαρκές. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ προφανώς για ένα μοντέλο εντελώς ασύμβατο με τα σύγχρονα μοντέλα εκπαίδευσης που λειτουργούν στις αναπτυγμένες χώρες, όπου διαμορφώνονται μεγάλα ακαδημαϊκά κέντρα και κοινότητες με υποδομές εκπαιδευτικές και άλλες που επιτρέπουν μία ολοκληρωμένη και υψηλού επιπέδου εκπαίδευση. ΑΣΦΑΛΩΣ οι συνέπειες και αυτής της παρέμβασης θα είναι σημαντικές και θα αγγίξουν πολλές κατηγορίες εμπλεκομένων. Απαιτείται όμως προσοχή και μελέτη, ώστε να αποφευχθούν λάθη σε ότι αφορά στην επιλογή των καταργούμενων τμημάτων. Προσοχή απαιτείται, επίσης, διότι οι αλλαγές αφορούν σπουδαστές που στη μέση των σπουδών τους υποχρεώνονται σε μεταβολές που θα τους επηρεάσουν ποικιλοτρόπως. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να οδηγήσουν σε υποβάθμιση του επιπέδου των σπουδών τους, ούτε σε αλλαγή που θα μας βάλει βίαια τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Μόνον έτσι η αναγκαία αυτή παρέμβαση θα έχει πραγματικά διαρθρωτικό χαρακτήρα και θετικό αποτέλεσμα. Πηγή: ΚΕΡΔΟΣ where can i get the abortion pill online click buy cytotec for 24 week abortion women who cheat on their husband click unfaithful husband how to know if wife has cheated online women who cheat on men website infidelity why women cheat on men they love
Σχόλια (
)
|